Varga Tibor
Az Agrármarketing Centrum megkezdte az idénygyümölcsök kampányát július 12-vel, amikor a sukorói EFOTT Fesztiválon Ez most nagyon meggy! címen, az Agrárminisztérium és a Magyar Termék Nonprofit Kft. részvételével meggyfogyasztást ösztönző kampányt indított.

A sajtótájékoztatón Feldman Zsolt, az Agrárminisztérium mezőgazdaságért és vidékfejlesztésért felelős államtitkára elmondta, a tavalyi aszály és az idei hideg tavasz időjárása miatt a hazai meggytermés – bár minőségben kifogástalan – közel 20 százalékkal csökkent tavalyhoz képest.
A kontinensen a legnagyobb mennyiségben előállított feldolgozott késztermékek közé tartozik a fagyasztott meggy, a lé és sűrítmény, illetve a meggybefőtt. Ezen kívül a meggy az egyik legjelentősebb konzervipari alapanyagunk. A magyar meggy szempontjából legnagyobb jelentősége a meggybefőtt piacának van, hiszen a meggy 60-70 százaléka a belföldi és külföldi konzerviparban hasznosul, ismertette az államtitkár.
Ondré Péter, az Agrármarketing Centrum ügyvezetője arra hívta fel a figyelmet, hogy a hazai gyümölcsök vásárlásával nemcsak a helyi gazdákat támogatjuk, de jóval frissebb, gazdagabb vitamintartalmú élelmiszert is fogyaszthatunk. A hazai zöldségek-gyümölcsök kimagasló minőségűek, mondta, emellett igazai vitaminbombák, jótékony hatásuk pedig megkérdőjelezhetetlen (segíti az emésztést, a vitaminok felszívódását, vízhajtó, gyulladáscsökkentő hatásúak).
A Magyar Termék védjegyet fogyasztói iránytűnek titulálta, mely segíti a tudatos döntést és megbízhatóan emeli ki a piaci kínálatból a hazai termékeket.

A fesztiválozók az EFOTT végéig kóstolhatnak az ízletes gyümölcsből, a boltokban és a piacokon pedig már nagy mennyiségben elérhető az egyik legegészségesebb gyümölcsünk, a meggy.
Az Agrármarketing Centrum augusztusban a dinnye, szeptemberben pedig az alma népszerűsítésével folytatja termékpálya-kampányait.